Skip main navigation

Tuleminen lähemmäksi Jumalaa

Jumala on todellinen. Hän tuntee sinut, ja Hän rakastaa sinua. Sinä voit luoda läheisemmän suhteen Häneen osoittamalla uskoa, rukoilemalla ja lukemalla pyhiä kirjoituksia. Pyhä Henki auttaa sinua, kun pyrit tuntemaan Jumalan paremmin.

Ota selville Jumalan tarkoitus sinua varten

Yleisiä kysymyksiä

Ihmisillä on paljon kysymyksiä ”mormoneista” tai kunnioittavammin Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenistä. Napsauta tästä, niin näet koko luettelon.

Me olemme kaikki taivaallisen Isämme lapsia, ja hyvänä ja rakastavana Isänä Hän on tietoinen sinusta. Hän tuntee sinut – haasteesi, voittosi, vahvuutesi ja uskomattomat mahdollisuutesi. Ja kaiken tuon tietäen Hän rakastaa sinua. Mikään ei merkitse Hänelle enempää kuin sinun onnesi. Siksi Hän haluaa, että opit tuntemaan Hänet.

Onnellisuus on valinta. Me voimme tehdä valinnan olla onnellisia silloinkin kun asiat menevät vikaan. Meidän pitää muistaa, että Jumala rakastaa meitä ja että ”kaikki koituu [parhaaksemme]” (Room. 8:28). Me olemme täällä kasvaaksemme haasteiden myötä, mutta me olemme täällä myös kokeaksemme onnea matkan varrella. Me voimme valita onnellisuuden olemalla vertaamatta itseämme muihin, olemalla kiitollisia siitä, mitä meillä on, ympäröimällä itsemme myönteisillä ihmisillä, palvelemalla muita ja tunnistamalla Jumalan käden vaikutuksen elämässämme. Mormonin kirja kertoo meille, että ”ihmiset ovat, jotta heillä voisi olla ilo” (2. Nefi 2:25).

On monia eri tapoja rukoilla. Me voimme rukoilla yksin tai perheen kanssa. Me voimme rukoilla aterioilla, ennen nukkumaanmenoa, ensimmäiseksi aamulla tai oikeastaan milloin tahansa. Tärkeää on, että me varaamme aikaa ilmaista vilpittömän kiitollisuutemme Jumalalle ja pyytää Häneltä apua.

Rukouksen lisäksi mietiskely voi auttaa meitä keskittämään mielemme Jumalaan ja auttaa meitä tuntemaan Hengen vaikutusta. Siinä mielessä mietiskely on yksi rukouksen muoto.

Se onkin vaikea kysymys. Kaikki alkaa pienistä asioista. Ensimmäinen on, että sinulla on halu muuttua ja toivo siitä, että se on mahdollista. Sinä voit tehdä sen Jumalan avulla. Mormonin kirja kertoo meille, että ”pienillä ja yksinkertaisilla asioilla saadaan aikaan suuria” (Alma 37:6).

Valitse muutama pieni asia, joissa pyrit kehittymään. Niitä voisivat olla sellaiset hengelliset tavoitteet kuin rukoileminen, pyhien kirjoitusten lukeminen tai kirkossa käyminen. Voisit myös asettaa tavoitteita voittaaksesi huonoja tapoja tai syntejä. Jeesus maksoi kaikkien virheidemme, syntiemme ja murheidemme hinnan, koska kukaan meistä ei ole täydellinen. Jos et tiedä, mitä sinun pitää muuttaa, kokeile kysyä sitä Jumalalta. Voisit myös tavata lähetyssaarnaajat, jotka voivat auttaa sinua tietämään enemmän siitä, mitä Jumala haluaa sinulle.

Siinä, että on surullinen, ei ole mitään väärää. Voit olla surullinen ja silti uskoa siihen, että Jumala rakastaa sinua ja että asiat järjestyvät lopulta.

Älä pelkää puhua tunteistasi jollekulle, kuten suruterapeutille, jollekulle perheenjäsenelle, sukulaiselle, luotettavalle ystävälle tai uskonnolliselle johtajalle. Anna heidän lohduttaa sinua, vaikka he eivät voisikaan täysin ymmärtää, mitä olet kokemassa.

Voit löytää rauhaa myös Jeesuksen Kristuksen evankeliumista. Jumala on olemassa, ja Hän välittää sinusta ja tuntee sinut. Jeesus otti päälleen kaiken kärsimyksen, jotta Hän tietäisi, kuinka Hän voi auttaa sinua selviytymään omista kärsimyksistäsi. Sinä voit olla rakkaidesi kanssa jälleen kuoleman jälkeen. Nämä opetukset eivät vie pois kaikkea tuskaa, mutta ne voivat tuoda toivoa ja ymmärrystä.

”Ja [Jumala] pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut.” (Ilm. 21:4.)

Mormon.org Chat is typing...