Kuulu yhteisöön

Me olemme tavallisia ihmisiä, jotka yrittävät noudattaa Jeesuksen Kristuksen esimerkkiä. Me rakastamme toisiamme, autamme toisiamme ja pyrimme noudattamaan Jeesuksen opetuksia parhaamme mukaan. Tule joukkoomme ja tunne yhteenkuuluvuutta ja ykseyttä.

Tule palvelemaan Jumalaa kanssamme

Yleisiä kysymyksiä

Ihmisillä on paljon kysymyksiä ”mormoneista” tai kunnioittavammin Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenistä. Napsauta tästä, niin näet koko luettelon.

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon jäsenet ovat aivan samanlaisia kuin kaikki muutkin. Itse asiassa saatat yllättyä siitä, kuinka tavallisia he voivat olla! Heidän elämässään on ylä- ja alamäkiä ja kaikkea siltä väliltä. Myöhempien aikojen pyhät tunnetaan siitä, että he ovat onnellista, rauhallista väkeä, mutta se ei tarkoita, ettei heillä olisi haasteita. Jokainen käy tässä elämässä kovaa taistelua, mutta jos pyrkii parhaansa mukaan elämään Jeesuksen Kristuksen evankeliumin mukaan, voi saada lisää voimaa ja rauhaa selviytyäkseen elämässä.

Mitä elämäntapaan tulee, myöhempien aikojen pyhät yrittävät pitää Jeesuksen elämänsä keskipisteenä. Se, mitä he uskovat Vapahtajasta ja Hänen opetuksistaan, vaikuttaa heidän päivittäisiin päätöksiinsä siitä, kuinka he puhuvat, pukeutuvat ja toimivat. He yrittävät esimerkiksi välttää työntekoa sunnuntaisin, jotta he voivat käydä kirkossa, palvella muita ja viettää aikaa perheensä kanssa. Uskolliset kirkon jäsenet eivät myöskään tupakoi, juo alkoholia tai pelaa uhkapelejä.

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkossa on monia kulttuuriperinteitä ja -tapoja, jotka keskittyvät perheeseen. Esimerkiksi kirkon jäsenet varaavat yhden illan joka viikko perheiltaa varten. Muita toimintoja viikon kuluessa ovat jäsenten kokoontuminen esimerkiksi nyyttikesteihin ja palveluprojekteihin tai nuorten ryhmiin teini-ikäisille. Monet perinteistämme ovat yleisiä, kuten juhlapäivien viettäminen perheemme kanssa. Toiset ovat ainutlaatuisia, kuten pyhän siunauksen antaminen uudelle vauvalle kirkossa. Perheinä me rukoilemme yhdessä, luemme yhdessä pyhiä kirjoituksia, ja joka kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina me paastoamme yhdessä vuorokauden.

Joka sunnuntai kokoonnumme yhteen laulamaan kirkon lauluja, kuulemaan saarnoja ja opettamaan toisillemme Vapahtajasta. Kirkko on hengellisen latautumisen paikka ja täydellinen tapa pitää Jeesus elämämme keskipisteenä. Toivotamme kaikki vierailijat tervetulleiksi osallistumaan kristillisiin jumalanpalveluksiimme ja palvelemaan Jumalaa kanssamme.

Kirkon jumalanpalvelusajat vaihtelevat eri seurakunnissa. Voit kuitenkin aina varautua yhteen kaikille tarkoitettuun kokoukseen sekä erillisiin luokkiin, jotka on jaettu ikäryhmittäin tai järjestöittäin.

Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko on turvallinen paikka, jossa ihmiset voivat saada toivoa paremmasta elämästä Jeesuksen Kristuksen avulla. Kirkko tarjoaa pyhiä apuneuvoja, käytäntöjä ja opetuksia, jotka auttavat kehittämään ja hoivaamaan suhdetta Jumalaan. Ja kaiken sen lisäksi kirkon jäsenenä oleminen tarkoittaa kuulumista sellaisten ihmisten yhteisöön, jotka välittävät toisistaan.

Kyllä, sekä yksittäisinä perheinä että kirkkona. Sillä elleivät Kristuksen syntymä ja ylösnousemus ole juhlimisen arvoisia, niin mikä sitten on? Toisinaan ihmiset sekoittavat meidät muutamiin kristillisiin uskontoihin, joissa ei vietetä juhlapyhiä, mutta voit olla varma siitä, että me vietämme.

Mormon.org Chat is typing...